Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka
Ilość
Razem
Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.
Razem produkty:
(brutto)
Dostawa: (netto)
Darmowa wysyłka!
Razem
(brutto)
Więcej informacji
POROZUMIEWANIA SIĘ Z DZIEĆMI ZE ZŁOŻONYMI ZABURZENIAMI KOMUNIKACJI.
PORADNIK NIE TYLKO DLA RODZICÓW.
Książka jest zbiorem porad dotyczących rozwiązywania komunikacyjnych problemów dzieci. Dostarcza obszernej i praktycznej wiedzy o tym, dlaczego, kiedy i jak stosować interwencję wobec dziecka ze złożonymi zaburzeniami rozwoju komunikacji. Zawiera opisy doświadczeń rodziców, dzieci i terapeutów, którzy przezwyciężyli takie trudności. W publikacji zwraca się szczególną uwagę na problemy, które muszą być rozwiązane, by móc efektywnie wprowadzać sposoby wspomagające porozumiewanie się do życia codziennego i edukacji. Publikacja jest wynikiem bardzo wielu pytań, na które dr Magdalena Grycman odpowiadała rodzicom, nauczycielom i terapeutom dzieci z zaburzeniami porozumiewania się. W książce wyłania się kilka podstawowych tematów, które zostały ujęte w formie rozdziałów:
-
Od czego zacząć
-
Jak obserwować umiejętności porozumiewania się
-
W jaki sposób do opracowanych strategii wprowadzać działania korygujące
-
Nauka wybierania
-
Czy moje dziecko będzie mówić?
-
Porozumiewania się zorientowane na temat - rozszerzanie słownictwa
-
Znoszenie komunikacyjnych barier w celu uzyskiwania wystarczającej wiedzy i umiejętności komunikacyjnej
-
Wieloskładnikowy system komunikacji dziecka ze złożonymi trudnościami w porozumiewaniu się.
Zapoznanie się z zawartymi w poradniku strategiami pomoże rodzicom i nauczycielom zmieniać jakość życia osób ze złożonymi zaburzeniami komunikacji.
Jedyna na rynku książka, która w tak przystępny, kompetentny i wszechstronny sposób porusza problemy dotyczące osób niemówiących. Poradnik ten – skierowany zarówno do terapeutów, jak i rodziców – jest bezcenną skarbnicą wiedzy o metodach pracy określanych jako alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się – tzw. AAC. Dr Magdalena Grycman w swojej najnowszej książce stara się odpowiedzieć na fundamentalne dla rodziców i terapeutów pytania: Jak mam zrozumieć moje dziecko? Jak odczytać potrzeby naszego ucznia? Ja wzbudzić w dziecku chęć do rozmawiania? Jak nauczyć dziecko bycia aktywnym uczestnikiem zdarzeń, a nie tylko obserwatorem?… Krok po kroku, strategia po strategii Autorka towarzyszy rodzicom i terapeutom w poszukiwaniu sposobu nawiązania kontaktu, dzieląc się z nimi ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi ze złożonymi trudnościami w komunikacji. Forma rozmów, które dr Grycman prowadzi na łamach swojej książki, podkreśla niepowtarzalny charakter problemów każdego dziecka i sprawia, że jej rozmówcy włączani są w odkrywanie indywidualnych dróg komunikacji. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że w tych działaniach towarzyszą jej aktywnie rodzice, gdyż to środowisko rodzinne jest tym, w którym rozwijają się w naturalny sposób kompetencje komunikacyjne i umiejętności językowe.
Prezes Stowarzyszenia „Mówić bez Słów”
mgr Agnieszka Pilch